Σάββατο, 15 Σεπτεμβρίου 2012

ΕΝΝΟΙΕΣ ΧΩΡΟΥ: ΠΑΝΩ -ΚΑΤΩ


Ας αρχίσουμε να μαθαίνουμε τον χώρο μας.
Μια από τις δραστηριότητες που μπορούμε να κάνουμε παίζοντας:

ΠΑΝΩ-ΚΑΤΩ

Δίνουμε στα παιδιά ένα κομμάτι πανί ή  χαρτί και τους λέμε: τι μπορεί με  την φαντασία μας  να γίνει το κομμάτι πανί ή το χαρτί;
Ομπρέλα;  
 
καπέλο

 ή μήπως ένα ωραίο μαντήλι ;

Που μπορούμε να το βάλουμε;

 

 πάνω στο κεφάλι μας!!!
(γίνεται η ανάλογη παντομίμα)

Συνεχίζουμε:
 αν ήταν ένα βότσαλο ή ένα πλακάκι που θα ήταν ;


 

 κάτω στα πόδια μας!!!

Τι άλλα πράγματα μπορείτε να σκεφθείται που βρίσκονται
 πάνω από το κεφάλι μας;
 π.χ. ήλιος, τα σύννεφα, το αεροπλάνο κ.λ.π.

Τι υπάρχει κάτω στα πόδια μας;
 τα παπούτσια μας, το χαλί κ.λ.π.

Μπορούμε να βάλουμε το χαρτί πάνω στο χέρι μας και να ρωτήσουμε : που είναι το χαρτί τώρα;
( να απαντούν χρησιμοποιώντας τους όρους πάνω -κάτω)
Τι θα μπορούσε να είναι:
π.χ. δακτυλίδι, βραχιόλι , ένας δίσκος σερβιρίσματος; ή μηπως μια πασχλίτσα
 που περπατάει πάνω στο χέρι μας;


Είναι βέβαιο ότι η φαντασία των παιδιών θα μας εκπλήξει!!



 
 Κατ΄ επέκταση μπορούμε να τοποθετήσουνε διάφορα αντικείμενα



πάνω  και κάτω 
 από το τραπέζι και αφού τα παρατηρήσουν ,
 κλείνουν τα μάτια και αλλάζουμε θέση σε κάποια.
Ρωτάμε να μας πουν ποιά αντικείμενα άλλαξαν θέση;
που ήταν πριν και που είναι τώρα;


φύλλο εργασίας


Δεν υπάρχουν σχόλια: