Παρασκευή, 7 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ



Αχ!! Πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο,
 και η μαμά έφυγε, και πόσα άγνωστα παιδιά γύρω μου!!! 
όσο για την δασκάλα ; αυτήν κι αν δεν την ξέρω καθόλου!!!!!
Μμμμ!!! τι λέει; να παίξουμε;Μπα !! παίζουμε κιόλας εδώ; 
Για να δούμε!!!!!!!!!!!!!


Αν κάπως έτσι σκέφτεται ένα καινούργιο μας νήπιο ,
 τι καλύτερο να γνωριστούμε με αυτό που ξέρουν τα παιδιά καλύτερα και αγαπάνε:
 Μ΄' ένα παιχνίδι!!!!!


   Ξεκινάμε με απλά παιχνίδια γνωριμίας:

 Κάνουμε ένα κύκλο γύρω από τον εαυτό μας και λέμε το όνομά μας  δυνατά, γελαστά, σοβαρά, θυμωμένα και ζητάμε από τα παιδιά να το επαναλαμβάνουν
Ένα άλλο διασκεδαστικό παιχνίδι είναι να παίξουμε 
το παιχνίδι με το τρενάκι:
 ξεκινάει ένα παιδί λέει δυνατά το όνομα του παίρνει ένα άλλο παιδί που είναι το βαγόνι του ,λέει με τη σειρά του και αυτό του όνομα του και μετά αυτό παίρνει τρίτο παιδί-βαγόνι και το ίδιο κάνουν όλα τα υπόλοιπα παιδιά .
 Στη συνέχεια ζητάμε να επιλέξει το κάθε νήπιο ένα άλλο που του είναι άγνωστο ή το λιγότερο γνωστό και να φτιάξουν μια δυάδα, για να γνωριστούν καλύτερα Εάν ο αριθμός των νηπίων είναι σχετικά ίσως με τα προνήπια  θα μπορούσε κάθε νήπιο να επιλέξει ένα καινούργιο προνήπιο.

 Το παιχνίδι της καυτής πατάτας:
   Η νηπιαγωγός,  κρατάει στα χέρια της μια μπάλα, κοιτάει ένα νήπιο και του λέει το όνομά της, καθώς του πετάει την μπάλα. Το παιδί που θα πιάσει τη μπάλα κάνει το ίδιο με κάποιο άλλο ,πρέπει γρήγορα όμως να του δώσει τη μπάλα σαν ..να καίει . Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται πολλές φορές, έτσι ώστε όλα τα ονόματα της ομάδας, να ακουστούν πολλές φορές. Σε μια δεύτερη φάση του παιχνιδιού και όταν η ομάδα εξοικειωθεί περισσότερο, αυτός που πετάει την μπάλα, λέει το όνομα αυτού, στον οποίο την πετάει, κοιτώντας τον στα μάτια.



 Το παιχνίδι της αραχνούλας: 
 Η νηπιαγωγός μας ζητάει από τα νήπια να μεταφέρουν τα μαξιλάρια τους πιο κοντά το ένα με το άλλο για  μικρύνει ο κύκλος και να νιώσουν πιο οικεία και παίζουμε την «αραχνούλα». Η νηπιαγωγός έχει ένα κουβάρι μαλλί και δένει την άκρη του στο δάχτυλό της, αφήνει περίπου 50εκ και δένει το δάχτυλο ενός νηπίου και έτσι περνάει το κουβάρι και δένονται τα δαχτυλάκια όλων των παιδιών έτσι ενώνονται όλα στον ιστό της αράχνης διασκεδάζουν και έρχονται πιο κοντά.

Παιχνίδια με τα στεφάνια:
Μπορούμε να ξεκινήσουμε με τα παιδιά που ήδη γνωρίζονται από πέρυσι
   Σκορπίζουμε στεφάνια γυμναστικής στο πάρωμα και να μπαίνει η νηπιαγωγός μέσα σε ένα στεφάνι , τα οποία και τοποθετούμε κυκλικά , ενώ αφήνουμε το διπλανό μας αδειανό. 

 
Τότε ρυθμικά καλούμε κάποιον με το όνομά του να καθίσει δίπλα μας λέγοντας: « Η θέση η διπλανή μου είναι αδειανή. Έλα ....Μαρία, να κάτσουμε μαζί». Έτσι με τη βοήθεια όλων ακούγονται όλα τα ονόματα.






και λίγο από την εμπειρία μου από το Μείζων Πρόγραμμα:


ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΟΜΑΔΑΣ ΣΤΗ ΤΑΞΗ
 
Το πρωί την πρώτη μέρα που άνοιξαν τα σχολεία ,καλωσορίσαμε τα παιδιά στη νηπιαγωγείο, τους δείξαμε τους χώρους για να νοιώσουν άνετα και οικεία και να ξέρουν που να απευθυνθούν για κάθε τους ανάγκη.
Όταν μαζευτήκαμε στον κύκλο κάθισα ώστε να έχω οπτική επαφή με όλα τα παιδιά και τους είπα το όνομα μου.
-Με λένε Χρυσάνθη και είμαι η μία από τις «κυρίες » που θα είμαι μαζί σας παρέα αυτόν τον χρόνο στο ολοήμερο νηπ/γείο (λέω λίγα λόγια για να με γνωρίσουν)
Πέρασα ένα όμορφο καλοκαίρι στη θάλασσα που είναι στο χωριό μου .Μου αρέσει πολύ να κολυμπώ και να περνάω τη μέρα μου στη παραλία, γι’ αυτό έχω πάρει και αυτό το πολύ μελαχρινό χρώμα από τον ήλιο. Αλλά βλέπω ότι και σεις μαυρίσατε, μάλλον θα κάνατε πολλά μπάνια στη θάλασσα!
Θέλετε να παίξουμε ένα παιχνίδι για να μου διηγηθείτε πως περάσατε το καλοκαίρι και να γνωριστούμε καλύτερα;
      ( ακολουθούμε τα εξής βήματα)
 1) Λέω απευθυνόμενη  προς τα νήπια που γνωριζόμαστε από τον προηγούμενο χρόνο
-Θέλετε παιδιά να πάρετε ένα στεφάνι και όσο παίζει η μουσική που θα βάλω να διαλέξετε ένα από τα καινούργια παιδιά  και να χορέψετε  κρατώντας το μαζί:
Θέλετε στο παιχνίδι αυτό να γίνουμε όλοι πουλάκια που πετούν πάνω από την ακρογιαλιά και βουτούν στη θάλασσα; Ξέρετε πως τα λένε αυτά τα πουλιά:  Πολύ σωστά είναι οι γλάροι .Πάμε να γίνουμε όλοι γλαροπούλια λοιπόν.
Πολύ  ωραία , τώρα τα μεγάλα παιδιά  μαζί με τον καινούργιο τους φίλο θα πετάξουν παρέα.. Μόλις σταματήσει η μουσική  θα μπουν μέσα στο στεφάνι και θα καθίσουν αντικριστά  στη μοκέτα σαν να είναι η φωλιά τους.  
2)-  Τώρα το κάθε παιδί –γλαροπούλι να πει ο καθένας το όνομα του και  ποιο παιχνίδι του αρέσει να παίζει στην  θάλασσα  περισσότερο
3)-   Τώρα που μάθατε το όνομα του φίλου σας , σκεφτείτε ο καθένας ξεχωριστά μια όμορφη στιγμή που περάσατε στη θάλασσα .Γι αυτό θα κάνουμε λίγη ησυχία για να σκεφτεί ο καθένας μέσα στο μυαλό του,
4)-  Είστε έτοιμοι;  Μπορείτε τώρα να πείτε ο ένας στον άλλο αυτήν την όμορφη στιγμή:
5) Αφού αντάλλασαν τις εμπειρίες τους βάζω μουσική και τους λέω:- Σηκωθείτε βγείτε από το στεφάνι-φωλιά σας  πιαστείτε χέρι-χέρι με το ταίρι σας και «πετάξετε» ψηλά στον ουρανό πάνω από τη θάλασσα όπου πετούν και άλλοι γλάροι .Σταματάω τη μουσική και λέω: -Κάθε ομάδα  να διαλέξει μια άλλη ομάδα γλάρων για να ταξιδέψουν παρέα.
6)  Οι δυάδες γίνονται  τετράδες
    - Πιαστείτε και οι τέσσερεις από τα χέρια και «πετώντας» καθίσετε κάτω σε ένα μικρό κύκλο κοντά-κοντά ο ένας στον άλλο για να μην μπορεί να μπει στην ομάδα σας κανένα άλλο γλαροπούλι.
7)  -Τώρα που γίναμε μεγαλύτερη παρέα να γνωριστούμε όλοι. Θέλεις (λέω τα ονόματα των παιδιών σε κάθε ομάδα) να πείτε το όνομα του φίλου σας που γνωρίσατε πριν από λίγο στα άλλα παιδιά και ποια ωραία στιγμή σας είπαν ότι πέρασαν στη θάλασσα; Με αυτό τον τρόπο παρακινώ και τα άλλα αντίστοιχα παιδιά να παρουσιάσουν  ο καθένας τον φίλο του στους άλλους.
8)  ( Άφησα  λίγη ώρα για να συζητήσουν και να μιλήσει το κάθε παιδί)
    -Θέλετε τώρα να ζωγραφίσετε όλη η παρέα τα γλαροπούλια τις αναμνήσεις σας από τις διακοπές σας στη θάλασσα: όλα  αυτά που σας άρεσαν και «πετώντας» γνωρίσατε στην θάλασσα και στις ακρογιαλιές;
( Μοιράζω χαρτιά και μαρκαδόρους)
9) –Θέλετε να δώσετε ένα  τίτλο δηλαδή ένα όνομα στη ζωγραφιά σας που θα είναι και το όνομα της ομάδας σας: Μπορείτε να αποφασίσετε όλοι μαζί και όποιο παιδί μπορεί να το γράψει
10) -Πάρα πολύ ωραίες οι ζωγραφιές σας! Οι ζωγράφοι όμως υπογράφουν τα έργα τους .Θέλετε να υπογράψετε και σεις δηλ. να γράψετε το όνομα σας  όπως μπορεί ο καθένας:
11)- Σηκωθείτε μόλις ακούσετε την μουσική και πετώντας κοντά-κοντά  τα πουλάκια κάθε ομάδας να καθίσουν μαζί στον κύκλο
12) –Ποια ομάδα , παρέα γλάρων θέλει να μας δείξει τη ζωγραφιά της, να πει το όνομα της ,και να μας διηγηθεί τι ζωγράφισαν ;

και άκουσα πολλά και θαυμαστά!!!!!!! 

κυρία , μια θάλασσα την ώρα που φεύγει ο ήλιος!!!!


2 σχόλια:

Pitsina είπε...

Ωραίο το Μ.Π.Ε σχεδιάκι σου .Καλή αρχή και καλή δύναμη........

olia dolia είπε...

μουυ άρεσαν πάρα πολύ οι ιδέες για διαμόρφωση της ομάδας!ευχαριστούμε!